• photo_2016-04-25_14-28-22.jpg
  • photo_2016-04-25_14-28-30.jpg
  • photo_2016-04-25_14-29-15.jpg
  • photo_2016-04-25_14-29-20.jpg
  • photo_2016-04-25_14-29-31.jpg
شما شاید نتوانید برای داشتن بدن لاغر روش زندگی خود را تغییر دهید، اما می توانید غذاهای مغذی را انتخاب کنید که به سوختن چربی ها و به دست آوردن حس خوب نسبت به خودتان کمک کند. خوردن غذاهای چربی سوز نقطه شروع خوبی برای وزن کم کردن است. هیچ غذایی به صورت معجزه وار گوشت های بدنتان را آب نمی کند، حتی خوراکی هایی که مغازه داران پیشنهاد می کنند. با این حال غذاهای چربی سوز با روش های مختلف به کاهش وزن و حفظ وزن کمک می کند.  برخی از این ترکیبات با پر کردن بدنتان از فیبر احساس سیری طولانی مدتی بهتان می دهند و بنابراین از خوردن تنقلات ناسالم که بدنتان را با شکر یا نمک پر می کنند اجتناب می کنید. برخی دیگر از این غذاها با داشتن مواد مغذی نیازهای بدن را برآورده کرده و باعث چربی سوزی و سوختن کالری به نحو موثری می شوند. این غذاها باید تبدیل به بخشی از سبک زندگی تان شود که هم شامل خوردن سالم و هم ورزش کردن منظم است. متعهد بودن به انجام فعالیت های ورزشی بافت ماهیچه ای تان را می سازد که بیشتر کالری را از بافت چربی می سوزاند و کالری های اضافی را از بین می برد. پس هرچه زودتر برنامه ورزشی منظمی برای خود شروع کنید.

خوراکی های چربی  سوز1.سیب- سیب به خاطر داشتن پکتین بهترین میوه لاغر کننده است، چون این ماده از جذب چربی توسط سلول ها جلوگیری می کند. سیب همچنین حاوی فیبر است که بهتان احساس سیری می دهد و در نتیجه کمتر  تنقلات شیرین و شور می خورید و برنامه ریزی تان برای پوشیدن شلوار جین جدیدتان بهم نمی خورد! پس به جای خوردن خوراکی های ناسالم چاق کننده با خوردن سیب خود را سیر کنید.

image
image

2. باقالی- پوسته بیرونی باقالی شکم شما را پر کرده و با خوردن باقالی با پوست احساس سیری می کنید. تنها یک فنجان از آن حاوی 9 گرم فیبر و 11 گرم پروتئین است. این خوراکی را به جای عصرانه میل کنید یا با آن یک سالاد سالم درست کنید.

3. لوبیا- انواع لوبیا برای کاهش وزن و ثابت ماندن آن فوق العاده است. لوبیا سرشار از پروتئین است، که ماهیچه ها را تقویت کرده و سوخت و ساز بدن را بهتر می سازد. و حاوی فیبر است که از بالا و پایین رفتن قند خون جلوگیری می کند و تنها خوردن یک فنجان لوبیا نیمی از فیبری که در طول روز نیاز دارید را تامین می کند.

image
4. ماست یونانی- این ماست نسبت به ماست های معمولی پروتئین بیشتری دارند، این تفاوت باعث شده شکم را پر کرده و باعث سوختن کالری شود. این خوردنی حاوی کلیسم نیز است، ویتامینی مهم که که استخوان ها را برای ورزش کردن سالم نگه می دارد.
image

5. غلات کامل- از نان جو گرفته تا quinoa و برنج قهوه ای هنگام هضم شدن نسبت به غذاهای فراوری شده مثل نان های سفید  و شیرینی ها دوبرابر کالری می سوزانند. 

6. ماهی سالمون- زمانی که به وعده غذای چربی سوز نیاز دارید، سالمون را به وعده غذای خود اضافه کنید. این ماده غذایی منبع پروتئین ضعیف است که بدون چربی های ناسالم به بدن غذارسانی می کند. ماهی سالمون وحشی را انتخاب کنید که غنی از اسیدهای چرب امگا 3 است که لپتین تولید می کند. لپتین ماده طبیعی کم کننده اشتها است.

image
7. تخم مرغ- تخم مرغ دارای پروتئین و همچنین تمام آمینو اسیدهای ضروری است. تخم مرغ یک وعده غذای سبک چربی سوز است. در تحقیقات مشخص شده افرادی که هر روز صبح برای صبحانه دو عدد تخم مرغ می خورند میزان BMI پایین تر داشته و نسبت به کسانی که صبح ها نان شیرینی می خوردند بعد از هشت هفته کاهش وزن بیشتری داشتند. پس برای صبحانه تخم مرغ آب پز سفت بخورید یا آن را با سبزیجات ترکیب کنید.
image